Van bestelling tot bezorging

Je bestelling rolt bij ons direct uit de printer in de theewinkel. Onze medewerkers – echte mensen, geen robots – zoeken zeven dagen per week (kerst en nieuwjaar uitgezonderd), de bestelde artikelen bij elkaar, controleren de theeblikjes en theedozen op eventuele beschadigingen en vullen de blikjes met je favoriete theetjes. De bestelde artikelen worden met aandacht en liefde ingepakt, op ons kantoor wordt de begeleidende kaart gedrukt en het geheel wordt klaar gemaakt voor verzending. Hierbij worden vrijwel alleen (relatief) milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen gebruikt zoals ongebleekt karton, papieren plakband en het volledig biologisch afbreekbare Flo-Pak® opvulmateriaal.

Op de doos wordt een pakbon bevestigd met de inhoud van de doos (zonder prijzen) en de gegevens van de besteller. Zo kan de gelukkige ontvanger altijd zien wie haar/hem zo verwend heeft. Anoniem verzenden is bij ons niet mogelijk.

Om er (zo goed als) zeker van te zijn dat je cadeau op tijd bij de gelukkige ontvanger afgeleverd wordt, is het verstandig om uiterlijk 9 uur ’s ochtends te bestellen voor verzending op dezelfde (doordeweekse) dag. Elke maandag t/m vrijdag komt DHL vanaf 15 uur bij ons langs om alle bestellingen op te halen en via de DHL-terminal in Drachten in distributie te brengen. Op de dag van verzending ontvang je van ons per e-mail een verzendbevestiging, inclusief factuur en track&trace-link. Door op deze link te klikken kun je (doorgaans vanaf laat in de avond) zelf de voortgang van de bezorging volgen.

Overnacht worden de bestellingen naar een DHL-terminal in de buurt van de gelukkige ontvanger gebracht en van daaruit wordt het pakket bezorgd via het consumenten DHL-DFY-netwerk. Aflevering gebeurt in 99% van de gevallen de dag na verzending.

Indien de bezorger bij de eerste afleverpoging niet kon afleveren bij de ontvanger, en niet kon of mocht afgeven bij de buren, krijgt de ontvanger het bekende gele briefje in de bus. Met de gegevens op dit briefje kan de ontvanger een nieuwe afleverpoging inplannen via de website van DHL. Er zijn in totaal twee afleverpogingen, mits de ontvanger na een mislukte eerste afleverpoging voor 23:59 uur een tweede afleverpoging inplant voor een andere dag of een ander dagdeel. Doet de ontvanger dat niet, dan is het pakket na de eerste afleverpoging de volgende dag af te halen bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint.

Pakketten worden geleverd op maandag t/m vrijdag tussen 11:00 en 15:00 uur, 14:00 en 18:00 uur en tussen 18:00 en 21:00 uur. Op zaterdag worden pakketten geleverd tussen 11:00 en 15:00 uur en tussen 14:00 en 18:00 uur. De ontvanger kan na de eerste afleverpoging zelf beslissen wanneer het pakket geleverd dient te worden.